25.11.05

Αιχμαλωσία

Είμαι αιχμάλωτη των επιθυμιών μου. Θύμα του βίαιου εαυτού μου. Η παρόρμηση είναι προσταγή. Ειδικά αυτή που αναφέρεται στο μέλλον, που δεν έρχεται και τρέχω τρελή να το συναντήσω, 200 χιλιόμετρα μακριά από δώ που πίνω τώρα, θα γίνει παρόν και μάλιστα χωρίς κανείς από τους παρευρισκόμενους να το καταλάβει, θα γίνει ένα ασήμαντο παρελθόν, από αυτά που δεν θυμάμαι, γιατί -πάλι- είχα πιει παραπάνω... Αιχμάλωτη και στην αλκοόλη, λοιπόν.

Ο Τάσος Λειβαδίτης, το έχει γράψει καλύτερα.

Παρ' όλο που σε όλη μου τη ζωή βιαζόμουν, η νύχτα μ' έβρισκε πάντα απροετοίμαστο ή μάζευα τα φύλλα του φθινοπώρου, έχουν μια μυστηριώδη τύχη που μας ξεπερνά και γενικά τ' ανθρωπιστικά αισθήματα δε σ' ανεβάζουν ψηλά, το πολύ να φτάσεις ώς τη λαιμητόμο ή έστω ώς το παράθυρο μιας γυναίκας με κόκκινα μαλλιά, και λέω κόκκινα γιατί αγαπώ το μέλλον, όπως και τα φαρμακεία τη νύχτα μοιάζουν με φανταστικές εξόδους κι οι ποιητές ονειρεύονται ρωμαϊκές γιορτές ή αρνούνται να πεθάνουν, κατά τα άλλα συνήθως καίγομαι, έτσι ξεχειμωνιάζω καλύτερα ή στα σπίτια που μ' έδιωχναν άφηνα πάντα πίσω απ' την πόρτα ένα τσεκούρι.

Aλλά οι καλύτερες στιγμές μου είναι τα βράδια, όταν ανοίγω το παράθυρο κι αφήνω ελεύθερα τα ωραία ωδικά πουλιά που εκγυμνάζω τις ατέλειωτες ώρες της αιχμαλωσίας.

4 σχόλια:

. είπε...

πόσο μ'αρέσει ο Λειβαδίτης....

neraida είπε...

@marilina: είναι πολύ φοβερή η γραφή του :)

@Πάνος: Θα αγνοήσω το σεξιστικό μέρος του σχολίου σου, και θα σου πω ευχαριστώ για τους στίχους. ;)

Tero είπε...

Είδες που το είπες και μόνη σου;

Αν πας 10-20 ποστς πίσω, αναρωτιόμουν στο blog σου αν είμαστε τελικά δέσμιοι των επιθυμιών μας ή όχι, και αν αυτό είναι κάτι καλό ή όχι.

Είμαστε... και είναι δίκοπο μαχαίρι.

Ας το διασκεδάσουμε, τουλάχιστον.

Tero

neraida είπε...

@Πάνος: αν δεν έχεις πιει με γυναίκες στην παρέα, νομίζω έχεις χάσει :P ... αστειεύομαι. Δεν το γνώριζα αυτό, γι αυτό παρεξήγησα το πρώτο σου σχόλιο. Δεν ξέρω αν έχουν αλλάξει οι εποχές. Εγώ από τότε που θυμάμαι τον ευατό μου, μια τάση προς το "Βάλτε να πιούμε κι άλλο" την έχω με όλες τις παρέες μου, και μόνη μου ενίοτε ;)

@Tero: Νομίζω υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα στο "αιχμάλωτοι" και στο "δέσμιοι". Συνεχίζω να υποστηρίζω αυτό που είχα γράψει και παλιότερα, ότι αν στηρίζεις την ευτυχία σου πάνω στην εξέλιξη των επιθυμιών σου, βάζεις τον εαυτό σου σε ένα δρόμο δυστυχίας. Για να το πω πιο απλά, είναι όμορφο να έχεις επιθυμίες και πράγματα να λαχταράς. Είναι ακόμα πιο όμορφο να εκπληρώνονται οι επιθυμίες αυτές. Αλλά είναι άσχημο να μην είσαι ευτυχισμένος ούτως η άλλως και η ευτυχία σου να εξαρτάται αποκλειστικά από την εκπλήρωση των επιθυμιών σου.

Επίσης, θέλω να σημειώσω, ότι όταν καμιά φορά ο μπαχαλο-εαυτός παίρνει τα ηνία, τότε δεν υπάρχει θέμα σκέψης 'τι κάνω τώρα' κλπ. Εκεί, οι επιθυμίες αυθαδιάζουν και μένει μόνο η εκπλήρωση στον ορίζοντα. Στις περιπτώσεις αυτές, εγώ προσωπικά "χαλαρώνω και το απολαμβάνω"... και μετά τρέχω να μαζέψω τα κομμάτια μου... ;)