5.12.05

"Calm like a bomb"

Νοσταλγικές αναμνήσεις από μέρες ευτυχίας που δεν ήρθαν ποτέ, μόνο σαν φαντάσματα καλούν κοντά τους κάθε μου θύμηση, κάθε μακρινή υπόσχεση. "Όταν μεγαλώσω, θα κάνω αυτό, κι εκείνο, και το άλλο..." γεμίζοντας μια ζωή με "άλλα" πολλά. Έτσι πλέον είναι δύσκολο να περπατήσω κανονικά, όλα τα όλα σέρνονται πιασμένα άτσαλα από πάνω μου. Κι εγώ αντί να ελευθερωθώ, τα κρατάω όλα τόσο σφικτά, μόνο για να έχουν νόημα τα φαντάσματα που περιφέρονται πέρα δώθε στο μικρό μου δωμάτιο, στη φυλακή του είναι μου.

Όσες ευχές και να σβήσω μαζί με τα αποτσίγαρα πάντα κάποια θα στέκεται περήφανη στην άκρη του ποτηριού μου, μαζί με το αλκοόλ όλων των δακρύων μου, θα γίνεται η σταγόνα που ξεμένει στην άκρη των χειλιών. Κι εγώ επαναληπτικά χωρίς το βασικό νόημα, θα σηκώνω το ποτήρι να πιω στην υγειά του επόμενου φευγιού μου. Επαναληπτικό κι αυτό, σαν του ερωτευμένου που δε θα πάψει ποτέ να κυνηγά τη συντριβή του.

Όσο πιο λάθος είναι η στιγμή, τόσο πιο πολύ ενθουσιάζομαι και βουτώ σε αυτό σαν να ήταν η τελευταία στιγμή μου. Μετά στέκω μετανιώνοντας που δεν βούτηξα στις λάθος στιγμές σαν να ήταν οι προτελευταίες. Αυτό το πολυπόθητο τέλος δεν θα έρθει ποτέ. Never ending. Αυτό το παραμύθι, είναι σαν τον εφιάλτη που με καταπίνει, χωρίς καμία δυνατότητα αντίδρασης. Χωρίς την παραμικρή ανάσα. Τίποτα δεν δίνει σημάδια αέρα. Είναι γιατί δεν τρέχουν τα σύννεφα. Ζωή χαώδης. Τέλεια.

Και μετά έρχονται οι λιακάδες και τα καλοκαίρια. Πάντα κρατούν λίγη από την αντοχή μου αυτά τα καλοκαίρια. Φεύγουν, έρχονται οι σιωπές, μετά κάπως από τη ζέστη μεταβάλλομαι, και τον χειμώνα σαν λίγο λιωμένη παραδίνομαι στα κρύο. Να παγώσω και ας σπάσω. Μετά είναι το ωραίο, που τα κομμάτια δεν ξανακολάνε, κανένα δε ταιριάζει με το άλλο, το παζλ μου δε θα συμπληρωθεί ποτέ!

Ετερόκλητα όλα, και πάνω από όλα εγώ. Πάντα και μόνιμα εγώ. Σε ένα ουρανό με εμένα παντού. Εμετική εικόνα, αλλά αδυνατώ να δω κάτι άλλο. Όλα τα υπόλοιπα πονάνε πολύ. Και δεν έχει σημασία πόσο θα συνηθίσει κανείς στον πόνο. Σημασία έχει να κάτσουμε όπως παλιά, να πίνουμε ως το πρωί, ξέγνοιαστα, χωρίς να μειώνεται κανενός η αντοχή, χωρίς απορίες, κι ας είναι η κιθάρα μας ξεκούρδιστη, και εγώ δε μπορώ να τραγουδήσω, και ξεμείναμε από τσιγάρα. Έτσι κι αλλιώς πάντα ξεμένουμε από κάτι. Ας μη ξεμείνουμε από ποτό. Θα είναι άσχημο να μη μπορούμε να πούμε "ΒΑΛΤΕ ΝΑ ΠΙΟΥΜΕ ΚΙ ΑΛΛΟ". Αυτό έχω μάθει τόσο καλά να λέω, χρόνια πολλά προετοιμασμένη.

Έφτασα λοιπόν κάπου εδώ, για να σταματήσω να ρωτώ και μόνο να κοιτώ βουβή κι απελπισμένη τη συνέχεια. Κανείς δε θα με προειδοποιήσει. Κι αν το έκανε, μόνο χλευαστικά σχόλια θα έλεγα με υπεροψία. Η ζωή μου η χαώδης. Τέλεια. Λες και δε φτάνει το ατελείωτο ταξίδι στο πουθενά. Με ένα γραφτό αγκαλιά θα κοιμηθώ απόψε:

Θέλω να κουβεντιάσω σ' ένα καφενείο
που να χει πόρτα ανοιχτή
και να μην έχει θάλασσα
μονάχα άντρες άνεργους
σκόνη με ήλιο και σιωπή
να μπαίνει ο ήλιος στο κονιάκ
κι η σκόνη μαζί με τα τσιγάρα στα πλεμόνια μας
και ας μη πάρουμε και σήμερα βρε αδερφέ
προφύλαξη για την υγεία μας
κι ούτε να δίνεις συμβουλές
το πως το κατεβάζω έτσι
και πως σκορπιέμαι έτσι
και να αφήσεις ήσυχα στα μούτρα
τις μπογιές τις μύξες και τα κλάματα
να τρέξουνε.
Μονάχα να κοιτάζεις ήρεμα
τα νύχια τα μαλλιά μου και τα χρόνια
που ναι βρώμικα
και γω
να μη δίνω φράγκο για όλα αυτά
Μόνο το κόμμα το χριστουλάκο τους
γιατί δε φτιάχτηκε το κόμμα τόσα χρόνια
και συ να σαι φίλος. Φίλος-φίλος
έτσι όπως το λέει ο Καζαντζίδης
και το κονιάκ να ναι σκατά
και εργολάβος πουθενά δε φάνηκε
έχει δωμάτιο για παράνομους
πάνω από το καφενείο
θα σου τα ρίξω σε μια δόση
το συνηθίζω άμα μεθάω
- έτσι για να σε λιανίσω -
να σε δω χωρίς βρακί να δούμε τι θα κάνεις
εσύ όμως λέει δε θα σαι απ' αυτούς
θα σηκωθείς και θα χορέψεις παραγγελιά
... βεργούλες και με δείρανε...
και θα κρατάς στις χούφτες σου
μ' αγάπη και με προσοχή το μυαλό μου
είναι έτοιμο να διαλυθεί στα χίλια. Με πονάει.

Κι όταν
έρθουνε να σου πουν
εδώ δεν είναι
τόπος
και χρόνος
για τέτοια πράγματα
τράβηξε τη φαλτσέτα και θέρισε.
Είχανε δίκιο οι Κοεμτζήδες.

Κατερίνα Γώγου

8 σχόλια:

THE_RETURN είπε...

Πόσο μας επιτρέπεται να ξαναγυρίζουμε "πίσω" χωρίς να συντριβόμαστε από το βάρος της ανάμνησης ;

Και πόσο μας επιτρέπεται να προχωράμε "μπροστά" χωρίς ούτε ένα βλέμμα "πίσω", χωρίς να μας ρημάξει αυτό το timeblank ;

Ο σχοινοβάτης...


http://justthereturn.blogspot.com/

Παπαρούνα είπε...

Η ζωή μας η χαώδης...

neraida είπε...

Ο σχοινοβάτης ξέρει πολύ καλά τη μοναξιά του... Για την ακρίβεια, μόνο αυτός ξέρει πόσο απολαμβάνει κάθε συντριβή του, κάθε βήμα του μπροστά και πάλι πίσω, σε όλες τις μεθυσμένες του ισορροπίες...

Ανώνυμος είπε...

μήπως πρέπει να αρχίσουμε να τη "ψάχνουμε" με τη λέξη μοναχικότητα? η λέξη μοναξιά ακούγεται παντού...δεν ξέρω αν είναι απαραίτητα κακή, άσχημη (ή ότι άλλο αρνητικό θες)...μπας και "ισορροπήσουμε" λιγάκι σε αυτό το χάος...

neraida είπε...

Κοριτσάκι από τα κάτω, οι λέξεις έχουν μόνο το νόημα και τη δύναμη που τους δίνουμε εμείς. Αν εσύ λές 'μοναχικότητα' ενώ εγώ 'μοναξιά' και λέμε για το ίδιο πράγμα, έχει σημασία ποια από τις δύο ακούγεται από λιγότερους?

Για μένα όχι.

Και μη ξεχάσω: Ζήτω η ανισορροπία! ;)

Ανώνυμος είπε...

Μα δε μιλάω για μας...ξέρεις καλά πόσο με νοιάζουν οι ορολογίες και οι λέξεις.
Στο πώς περιθωριοποιούν κάποια πράγματα δίνω βάση...και στο πόσο με ενοχλεί αυτό...άρα πάλι για συναίσθημα. Το δικό μου συναίσθημα και μόνο. Δεν έχω φτάσει ακόμα να μη με νοιάζει (δυστυχώς).
Ποιος μίλησε για «ισορροπία»? στην ισορροπία του σχοινοβάτη αναφέρομαι ή αν θες στην ισορροπία της επιβίωσης πάνω από ένα γκρεμό. Καμία σχέση αυτό με την κυριολεξία της έννοιας. Και τι είναι έννοια στην τελική? και τί κυριολεξία?
Αργότερα θα παίξω και το παιχνίδι των δέκα ερωτήσεων.

Thrass είπε...

Ενδιαφέρον. Δεν ξέρω πώς μου είχε ξεφύγει το blog σου τόσους μήνες, από εδώ και πέρα μάλλον θα τα λέμε. Πολύ οικεία μου φαίνονται όλα όσα διαβάζω εδώ.

Μεταξύ μας, κάποια στιγμή φέτος θα ανεβάσω ένα κείμενο που θα νομίζεις ότι στο έκλεψα, αλλά δεν είναι έτσι. Θα λέγεται "Αμνησία". Οπότε συγχώρησέ με για τις υποψίες σου προκαταβολικά.

neraida είπε...

Καλωσήρθες! Ανυπομονώ να διαβάσω το κείμενό σου. Μην ανυσηχείς πάντως, δε παίζει να μανουριάσω αν μου θυμίζει κάτι δικό μου, μάλλον θα μου κινήσει το ενδιαφέρον. :)