11.9.05

Κυριακή μεσημέρι

Τώρα ένιωσα, κάπως ξαφνικά, ότι οι έννοιες δεν βγαίνουν από μέσα μου τόσο εύκολα όσο χτες. Χτες ήταν το αυθόρμητο, σήμερα μια γρανιτένια απορία. Η μέθοδος αλλαγής των σίγουρων δεδομένων μου διαφεύγει. Έτσι κι αλλιώς υπάρχει μια αυτόματη διαδικασία. Ονομάζεται εξέλιξη.

Όσες σπονδές κι αν κάνω σε πράγματα που ποτέ δεν θα ήθελα να αλλάξουν δεν υπάρχει τρόπος να καταφέρω κάτι. Έρχονται αυθάδικα και γελούν στα μούτρα μου, με καθηλώνουν σα σε μαγικά ξόρκια, να τα βλέπω όλα αλλαγμένα, χωρίς καν η δύναμή μου να φτάνει καμία από τις λεπτομέρειές τους.

Όπως για παράδειγμα ο εφηβικός μου έρωτας. Δεν με εμπνέει πια. Δεν με λυπεί. Τώρα κάτι άτσαλες ανάγκες προστάζουν άλλα θέλω. Κι εγώ τους κάνω το χατίρι. Καταστρώνω σχέδια, βάζω ορόσημα να με κοιτούν σαν χάνοι όταν δε τα πραγματοποιώ και τα προσπερνώ για άλλες φαντασίες.

Με άλικα χρώματα βάφω τη ψυχή μου και στέκομαι να αφουγκραστώ τι γίνεται τώρα. Μέσα σε μια δίνη λικνίζομαι αβέβαια μια προς τα εμπρός, μια προς τα πίσω. Δεν είναι το θέμα αν πέσω, σχεδόν πάντα πέφτω, αλλά εκεί είναι όλη η γλύκα και αυτό είναι σίγουρα μια άλλη μεγάλη κουβέντα. Μπορεί να ξεδιπλωθεί μόνο με αλκοόλ, αλλιώς τα νοήματά της χάνονται στην καθαρή σκέψη.

Ο εφηβικός μου έρωτας... Ήταν καταδικασμένος σε αιώνιο θάνατο. Κι έτσι έγινε. Πουθενά δεν υπάρχει ένα χαμένο βιβλίο να λέει κάτι για την ανάστασή του. Τώρα με κοιτά από κάποια χαραμάδα του ουρανού τα βράδια. Γι αυτό αφήνω πάντα ένα φως αναμμένο, να με βλέπει. Να βλέπει το τρόπο που σιγά σιγά λιώνει η αντοχή μου στους ψεύτικους ανθρώπους, σε αυτούς του βολεμένους που ανέχεται η φαντασία μου.

Εξέλιξη, ε? Αυτόματη διαδικασία, ε? Είναι σαν να διαλέγω τα υφάσματα και να τα προβάρω στις έννοιες που μπερδεύονται στο μυαλό μου. Ότι δε μου κάνει, το ρίχνω σε ένα καλάθι που έχω πρόχειρο για τέτοιες άσχημες περιστάσεις. Ανακύκλωση συναισθημάτων το λέω εγώ.

Προσπαθώ να χωρέσω τα συναισθήματα σε λέξεις. Το αποτέλεσμα είναι μάλλον αστείο. Σαν να προσπαθεί κάποιος να χωρέσει σε ρούχα τρία νούμερα μικρότερα. Οι ραφές ανοίγουν, κάποια σημεία σχίζονται, ωστόσο μπορεί αυτός ο κάποιος να στέκει με περηφάνια μπροστά στον καθρέφτη. Τελικά χώρεσε.

Τώρα που δεν είμαι πια έφηβη, και που ο εφηβικός μου έρωτας έσβησε στον ουρανό, τώρα που είμαι μονίμως μεθυσμένη, τώρα είναι που θα έρθει ο μεθυσμένος μου έρωτας να με βρει. Ξαφνικά, σαν ένα δυνατό σφηνάκι τεκίλα, με όλα τα απαραίτητα αξεσουάρ κανέλας και πορτοκαλιού. Σε όλες αυτές τις αποχρώσεις των αλκοολικών αρωμάτων θα γίνουν στάχτη όλες οι προσμονές. Όλες. Και θα αρχίσει ένα νέο αυτοκαταστροφικό ταξίδι. Ένα ταξίδι χρωμάτων που θα αφήνει σημάδια σε όλους τους δρόμους, σαν κηλίδες αίμα που θα φεύγουν χωρίς προειδοποίηση από τις ανοιχτές πληγές. Τα σημάδια του χρόνου.

Έχω αρχίσει να μαζεύω τα πορτοκάλια και να τα κόβω στις ανάλογες φέτες, ιεροτελεστικά. Περιμένω.

8 σχόλια:

elpinor είπε...

Παντως αυτο το στενο φορεμα που ειναι οι λεξεις, σου παει πολυ.

neraida είπε...

Ακόμα και τώρα που κοντεύω να το σκίσω?

mn8 είπε...

Αν δεν μπορεις να χωρεσεις τα συναισθηματα σου σε λεξεις, και το φορεμα σκιζεται, μην ανησυχεις. "Σ'αυτον τον κοσμο με τα χιλια-δυο μπαλώματα, όπου ανοιγουν οι ψυχες κλεινουν στοματα" έχω να σου πω.

Εξελιξη,ε; Ακομη κι ετσι να ειναι, αν οντως εξελισσεσαι, εχεις το εξης ασυγκριτο πλεονεκτημα: εχεις μεινει πισω σε αυτην την διαδικασια.

Γοητευομαι οταν γνωριζω ανθρωπους της -βιολογικης- σου ηλικιας να εχουν τον ψυχισμο σου και την προσωπικοτητα σου. Ενα τετοιο ατομο γνωρισες -βεβαια οχι και τοσο καλα οσο εγω, ισως να μην το καταλαβες καν!- και συγκατασκηνωσες μαζι του και στον Αρδα, θυμασαι;

Απογοητευομαι ομως οταν γνωριζω ανθρωπους στην βιολογικη σου ηλικια, και το μονο που εχουν στο μυαλο τους ειναι "να βολευτω", με οποια εννοια και αν το εννοουνε. Ανθρωποι κουρασμενοι -ΠΟΛΥ περισσοτερο απο οσο εσυ, πιστεψε με-, με ΚΑΜΙΑ ορεξη και διαθεση για ΤΙΠΟΤΑ, για πραγματα που εγω τα λεω "ζωη"... Οχι, φρομ μαι εξπιριενς, δεν εισαι ετσι.

Φιλια!

neraida είπε...

Δεν έχει τόση σχέση η εξέλιξη με την ωρίμανση. Δεν ξέρω τι από τα δύο είναι αρνητικό, κανένα τους δε μου φαίνεται, για να είμαι ειλικρινής. Η εξέλιξη είναι τροφή για την καρδιά και το μυαλό, νομίζω εξελίσσομαι και αυτό μου αρέσει, το θέλω και το προσπαθώ.

Δεν έχει σημασία προς τα που οδεύει η εξέλιξη ενός ανθρώπου και φυσικά δεν παίζει ρόλο αν εξακολουθεί αυτός ο άνθρωπος να έχει τον αυθορμητισμό και τον παρορμητισμό 16χρονου. Ο άνθρωπος όταν δεν εξελίσσεται είναι νεκρός.

Εγώ προσωπικά, θέλω να ζήσω. Απλά.

(Δεν ξέρω αν το "ευχαριστώ" είναι κατάλληλη λέξη για την φοβερή "ψήφο εμπιστοσύνης" σου :))

mn8 είπε...

Αν λοιπον δεν σε χαλαει η εξελιξη, ισα ισα μαλιστα, σου αρεσει, τοτε τι ειναι αυτο που σε χαλαει; Και πως θα το αποκαλουσες, αν δεν το ελεγες "εξελιξη" η εστω, "ωριμανση"; Σου λειπουν πραγματα περασμενων ετων, τι τιτλο θα εβαζες σε αυτο; [Τον δικο μου τιτλο σε αυτο τον ξερεις, άλλωστε...!]

"Ψηφος εμπιστοσυνης"; Χα!!!

Φιλια!

neraida είπε...

Και δεν είναι που θέλω να ζήσω
Είναι το γαμώτο που δεν έζησα

Κ.Γ.

Ανώνυμος είπε...

Πάρε ένα σίδερο και ίσιωσε τις σκέψεις σου�ύστερα βάλτες στο ντουλάπι με τη σειρά τη μία πάνω στην άλλη, απόλυτα ευθυγραμμισμένες�
Μπάλωσε αυτές που έχουν ξεφτίσει και διώξε πια αυτές που δεν σου χωράνε�
Υπάρχουν μαγαζιά να «πάρεις» καινούριες�το ξέρεις�
Βαμβακερές, Πορτοκαλί, Με Ρίγες�νεραϊδένιες, αραχνοΰφαντες�
Εγώ θα σου κάνω παρέα χαζεύοντας σε να τακτοποιείς. Αναλύοντας τα λόγια από τις μαργαρίτες, με μια ζεστή σοκολάτα με αφρόγαλα�
Και κάθε βράδυ, πριν κοιμηθώ, κοιτώντας ψηλά τα φώτα στον απέναντι τοίχο, θα στέλνω με τη σκέψη μου ευχές και νανουρίσματα�νομίζω σ� έχω δει να πετάς εκεί έξω�
εσύ δεν ήσουν?

neraida είπε...

Μ' έπιασες! Εγώ ήμουν! Χόρευα ένα καινούργιο παραμύθι! :)