3.9.05

Λογαριασμός

Μπαίνω σε ένα λεωφορείο, προορισμός Αίγιο. Στη πλάτη μου ένας μικρός σάκος με ελάχιστα ρούχα. Είμαι πλήρης. Φεύγω. Αργά το βράδυ θα μιλώ με τον πατέρα μου στη βεράντα που ευωδιάζει θάλασσα, θα ταλαιπωρώ με χάδια την Μάτα μου, θα πίνω σόδες να ξεφουσκώσω από το πολύ φαγητό που έχει φροντίσει η μανούλα μου να είναι έτοιμο. Αυτή είναι ζωή!

Οι μέρες που περνούν εκεί έχουν το ίδιο μοτίβο: Εγώ στον καναπέ, σαν κολλημένη, η τηλεόραση να δείχνει όλες τις εκδοχές για το αεροπορικό δυστύχημα, κι εγώ εκεί, να παρακολουθώ με ασυνήθιστο ενδιαφέρον όλα τα δελτία ειδήσεων. Περνούν οι μέρες, τρεις, τέσσερις, εφτά, εννιά. Ήρθε η ώρα να σηκωθώ. Στον ώμο ο ίδιος σάκος. Προορισμός Νάξος.

Τα πιο όμορφα ηλιοβασιλέματα είναι στη Νάξο. Δεν το συζητώ. Κάθε μέρα και διαφορετικό. Και κάθε μέρα μαγικό. Όμορφο νησί, πολύ εντυπωσιακές παραλίες, φιλόξενος κόσμος, ηρεμία. Οκ ηρέμησα πέντε μέρες, πήρα και τις δόσεις μου από κόκκινα χρώματα στον ουρανό, καιρός να ψάξω μπάχαλα. Φεύγω, με τον ίδιο σάκο. Προορισμός Ίος.

Το αγαπημένο μου. Το πιο τέλειο μέρος ever. Μαγεία διάχυτη παντού, μια αίσθηση ελευθερίας και ψυχικής ανάτασης από την στιγμή που το καράβι πλησιάζει το λιμάνι. Είχα την ανάγκη να πάω να δηλώσω τα σέβη μου στον επίσημο βαπτιστή μου, τον Μυλοπότα. Η μαγικές του ενέργειες είναι το κάτι άλλο. Μια βουτιά και όλα είναι παρελθόν. Μια βουτιά είναι αρκετή για να νιώσω το χρόνο και τις αναμνήσεις να παίρνουν άλλο σχήμα, να χάνουν όγκο, να γίνονται όλα ελαφρά και να πηγαίνουν προς τον ουρανό. Έναν ουρανό που τα βράδια νομίζεις ότι θα σου πέσει στο κεφάλι, ότι θα απλώσεις τα χέρια και θα πιάσεις κάτι από αυτόν. Και μετά οι τρελές μπαρότσαρκες. Τέλος Αυγούστου, οι περισσότεροι άγριοι είχαν φύγει, το πάρτι ωστόσο διαρκούσε, με λίγους και καλούς. Λίγη η Ίος φέτος, μα θα με περιμένει μου είπε και του χρόνου και συνέχεια. Είμαι κι εγώ ένα μικρό κομμάτι της.

Επιστροφή. Με ένα βάρος στη καρδιά. Πάλι τα ίδια, πάλι διαφορετικά και φέτος. Όσες μέρες είμαι εδώ, εκτός από την δουλειά, κοιμάμαι. Βρίσκομαι ακόμα με βρεγμένα μαλλιά να κοιτώ το γαλάζιο της θάλασσας, το κόκκινο του ήλιου, να νιώθω το αλκοόλ να μου καίει τα σωθικά, διώχνοντας ότι ύποπτο μπορεί να μου χαλάσει την όμορφη εικόνα. Τα πόδια μου εξακολουθητικά λίγα εκατοστά πάνω από το έδαφος. Προσγειώνομαι λίγο απότομα στην καρέκλα του γραφείου, αλλά το έχω ξαναπεράσει. Σε λίγο καιρό θα το έχω αγνοήσει και δεν θα με πειράζει. Μπορεί στην δουλειά να μην μπορώ να ονειρευτώ, αλλά το όνειρο είναι εκεί και με περιμένει, λίγο πριν λίγο μετά, δεν έχει σημασία.

Μέρες απολογισμού αυτές που διανύω, τι έκανα, τι θα κάνω. Με περιμένουν με ανυπομονησία πολλές καταστάσεις, θα τις κάνω καλές. Υπάρχουν πολλές αισθήσεις που περιμένουν να τις νιώσω. Πολλά γέλια που δεν έκανα, πολλά όνειρα που με έχασαν αλλά με ξαναβρήκαν. Ένας κύκλος που κλείνει κι ένας νέος που ανοίγει, ή μια σπείρα που κλείνει προς το κέντρο. Ένας καθρέφτης να μου μιλάει, να με δείχνει διαφορετική από ότι είμαι. Λέξεις που περιμένουν να ειπωθούν κι αγγίγματα που ψάχνουν την αφή μου. Και η μυρωδιά του βοριά που θα φέρει τον χειμώνα.

8 σχόλια:

Λακης Φουρουκλας είπε...

Τι μου θύμησες τώρα! Σεπτέμβρης 2002 ηλιοβασιλέματα στην Πορτάρα, παρέα με μπίρες κι ένα άγνωστο φίλο που είχε στήσει το αντίσκηνό του στη διπλανή, μη δημοφιλή παραλία. Και μετά κι άλλες μπίρες στο Jam, αφού μόνο εκεί άκουσα να παίζουν ροκ. Μαγική η Νάξος...

mn8 είπε...

Όλα τα ωραία κι αυτά κάποτε τελειώνουν
μπαίνουν στην μνήμη μας κι εκεί για πάντα στοιχειώνουν
Και να σου πάλι ο φόβος όλος δικός σου
μια νέα αρχή μπερδεύει το δήθεν ριζικό σου
και νιώθεις πως σ' αδίκησε η ζωή τόσο πολύ
που πρέπει ν' αρχίσεις ξανά απ' το πρώτο σκαλί
Δεν είναι έτσι αυτό σίγουρα αλλού σε βγάζει
Φύγε μακριά αν το τέλος ακόμα σε τρομάζει.
Μπες στο ψέμα, αλλά κι αυτό κάποτε θα τελειώσει
κρύψου μες στο όνειρο για μια στιγμή να σε γλιτώσει
κι αν σε φέρει σε σημείο γι' αυτό να ικετεύεις
πού θα το βρεις και πού θα πας να το γυρεύεις
εσύ που το 'κανες κι αυτό συνώνυμο του πόνου
και το βάφτισες κατάρα του χρόνου.
Πως θα ζητήσεις ξανά να σου φέρει ηδονή
πάνω στου έρωτα τη γλυκιά αναμονή.
Είδες λοιπόν κρύβει σπάνιο και τρανό μεγαλείο
είναι κι αυτό ένα βασικό της ζωής εργαλείο.
Δούλεψέ το καλά μη τ' αρνηθείς, μη τ' αποφεύγεις
δε βαρέθηκες σαν έρχεται να φεύγεις
φτιάξ' τό αγάπη, πάρ' τό σα νίκη
σα μια που κέρδισες ακόμα κρίσιμη δίκη
γράψτο παράξενα κι ωραία σαν ιστορία
που έχει στο τέλος πάντα μαγεία

Active Member - Το τελος ειναι η μαγεια :)

eryx-t είπε...

Δεν ξέρω αν είσαι νεράιδα -νεράιδα, αλλά νεραιδοφέρνεις στ' αλήθεια! :)

[Αυτό το "λίγα εκατοστά πάνω από το έδαφος" το κάνεις να ακούγεται πολύ ...ρεαλιστικό]

neraida είπε...

@Αδαής: Να σου πω την αλήθεια, δε θυμάμαι τη Πορτάρα. Έκανα τσάρκες στις παραλίες από Αμπράμη μέχρι Μικρή Βίγλα, κι αυτή δεν τη θυμάμαι πουθενά. Που ακριβώς είναι; Ναι, μόνο το Jam ανακάλυψα κι εγώ, χαλαρά αλλά καλά... Πολύ όμορφη η Νάξος!

@mn8: Δεν το δέχομαι! Τα ωραία δε τελειώνουν ποτέ! Μόνο με αυτή τη παραδοχή μπορώ να συνεχίσω, αλλιώς είμαι χαμένη. Όλα τα ωραία υπάρχουν κι εκεί που συναντιώνται με τις ζωές μας, θα υπάρχουν...

@Eryx-t: Κοίτα, η αλήθεια είναι ότι μου λείπουν κάτι βασικά αξεσουάρ, όπως τα φτερά, αλλά από την άλλη υπάρχουν τα μακριά μαλλιά μου, κι αυτή η απόσταση από το έδαφος! ;)

eryx-t είπε...

άμα μπορείς να πετάς και χωρίς φτερά, είσαι σαφώς πιο εξελιγμένη από εκείνες με τα φτερά :)

[Πορτάρα, βρε είναι εκείνη η μεγάλη αρχαία πόρτα όπως κοιτάμε το λιμάνι (φτάνοντας) στα αριστερά. Αυτή που είναι σήμα κατατεθέν της Νάξου και φιγουράρει στις μισές καρτ ποστάλ.]

mn8 είπε...

Διευκρινηση @νεραιδα : ΚΑΘΕ ΤΙ ωραιο τελειωνει καποτε... Μπορει τα ωραια ως συνολο να μην τελειωνουν ποτε, οντως, αλλα καθε τι ωραιο ξεχωριστα, καποτε τελειωνει :) [Μα καλα... δεν στα εμαθε αυτα ποτε κανενας νεραιδενιος αρχοντας; τσκ τσκ τσκ... και μετα θες να λεγεσαι νεραιδα :ΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡ]

mindstripper είπε...

Ώστε πέρασες απ' το Αμπράμ? Φέτος το βάφτισα το καταφύγιό μου. Αυτό το μέρος σου κάνει κάτι... θεριεύει το συναίσθημα της ιδιοκτησίας. Νιώθω -από την πρώτη μέρα που το είδα- ότι είναι δικό μου.
Καλώς ήρθες. :)

neraida είπε...

@Eryx-t: Ουπς! Τώρα κατάλαβα που είναι η Πορτάρα. Και να φανταστείς πάνω από αυτή τη παραλία έμεινα!!! Εκεί που μαζεύονται όλοι στο ηλιοβασίλεμα...

@mn8: Όπως κάθε καλή νεράιδα που σέβεται τον ευατό της, θα επιχειρήσω άλλη μια φορά να διαταράξω την κοσμοθεωρία σου, σε επόμενο ποστ. Beware.

@Mindstripper: Μπορώ να συμφωνήσω μαζί σου! Υπέροχο μέρος, σε αγκαλιάζει και δε σ' αφήνει να φύγεις! Καλώς σας βρήκα! :)